
Saga Boats er et familieeget selskab, som startede i 60erne, med at bygge kvalitetsbåde, og er idag kendt i hele europa som et højkvalitetsprodukt, født på den norske vestkyst, og bygget til at klare de hårde skandinaviske forhold. Denne 320 HTer sejler fantastisk godt, og sejler som den var på skinner. Retningsstabil og præcis i styringen, og går meget blødt gennem bølgerne ved marchfarten på 16 knob. Motoren går utroligt blødt, og har et lavt brændsstofforbrug. Havnemanøvre se som en leg med både bov og hæk-thrustere. Denne 320 HardTop er som skabt til den skandinaviske sommer. Hele agterdækket er lukket af af en meget smart kalecheløsning, som meget nemt kan afmonteres når man vil have solen og vejret ind i det store cockpit. Taget over den bagerste del af cockpittet, kan også helt fjernes, så der bliver helt åbent. Og de 2 meget store tagluger og de oplukkelige sidevindure giver en fornemmelse af at man slet ikke sidder inde i en kabinebåd. Fra den vedudstyrede føreplads, kan man se alle bådens hjørner, og ved siden af er der 2 passagersæder i sejlretningen. Man kan ovenikøbet stikke hovedet op igennem taglugen for bedre overblik. Aller bagerst på båden er der en meget stor badeplatform, hvorpå der findes varmt/koldt brus, og en badestige. Derfra går man ind i dert store cockpit med masser af sofaplads omkring det nedsænkbare bord, som kan laves om til en solplads. Pantryet findes i styrbord side, og her finder man et komfur, som kører på diesel direkte fra hovedtanken. Gasinstallationen er der faktisk også, og skal bare forbindes igen, hvis man vil have gas istedet. Under førestolen finder man et stort køleskab. I bagbord side er der masser af skabsplads, og skuffer, og et dedikeret barskab. Oppe i loftet kan en luge åbnes, og der kommer et fint TV frem. De store vinduer giver et fantastisk overblik, og der kommer oceaner af lys ind i salonen. Videre nede i den aflukkelige mellemgang finder man til styrbord et stort badeværelse, med brus og folde-brusevæg, og el-toilet. Masser af aflægningsplads, og god belysning. Under gulvet i bagbord side af salonen, med indgang fra mellemgangen finder man en stor dobbeltkøje og igen masser af aflægningsplads og skabe. Ude i forskibet er der en fin stor dobbeltkøje, med masser af godt lysindfald. Fælles for alle køjerne er at der er speciellavede 50mm tykke topmadrasser. Alt lys i båden, er LED og der er gjort meget ud af at skabe en meget indbydende stemning, med lysdæmpere, indirekte lys i gulvhøjde, og andre lækre detaljer. Båden er utrolig velholdt, og meget indbydende. Båden ligger i vandet nu, så kom og få en fremvisning af den og oplev den her i Helsingør. Bliver taget på land for vinteren.
- Volvo Penta trimplaner
- Volvo Penta Connect app via Bluetooth
- Bovpropel
- Hækpropel
- Fjernbetjening til bov og hækpropel
- Ankerspil
- Solmadrasser til fordækket
- Store tagluger
- Radarmast
- Raymarine Axiom pro 12″ plotter fra 2023
- Raymarine VHF
- AIS 700 Transiver fra 2023
- G4 Marine stereo med Bluetooth
- 4 Fusion højtalere
- V/K brus på badeplatform og badeværelse
- Badestige
- 40 liters varmtvandsbeholder
- 210 liter vandtank
- 100 liter septictank
- 420 liter dieseltank
- 2500W inverter
- Finnlux fjernsyn
- Eberspacher 4KW Dieselvarmer
- Defroster fra motor
- Køleskab
- Barskab
- 4 batterier fra 2023
- 70Ah lader i 2024
- Dæmpbar LED lys
- Indirekte belysning i salon.